Friday, March 16, 2018

Kita Hanya Merancang

Ye ye ye... Kita hanya mampu merancang... jadi ke tak jadi Allah jugak yang tentukan...

Kita merancang penuh cita cita... Allah merancang dengan cinta...

Dah tentu rancangan Allah yang terbaik untuk kita... Allah sayang kita... Allah maha tahu... kita .... redha... titik

Thursday, March 15, 2018

Allah Sayang

Assalamualaikum... selamat malam... sebab kakok ada banyak masa malam nie... so kakok rajin nak update lagi... yang kedua untuk hari ini... gituuu...

Masih berkisar tentang kesihatan pakwe kakok...

Selalu kakok ingatkan pakwe... pergi klinik... makan ubat... makan supplement... mintak air tawar... tu semua ikhtiar kita... yang menyembuhkan tu Allah... air masak pun boleh jadi ubat kalau Allah izinkan...

Kita terus usaha... mintak pada Allah... serah pada Allah... yakin Allah akan sembuhkan nanti...

Kuat semangat naaa pakwe... doa kakok x putus untuk pakwe... moga cepat sembuh... aaminnn... in syaa Allah...

Ingat selalu... Allah bagi sebab Allah sayang... kita insan terpilih kali nie ... Alhamdulillah... segala puji hanya bagi Allah...

Ok dah... gud nite... daaa 😘

INI UJIAN ALLAH

Assalamualaikum... Selamat Petang... kakok nak update jugak sikit...

Kenapa Allah uji ? Jawapannya semua orang taw kan... Allah uji sebab Allah sayang...

Ya... sungguh... sekarang waktu kakok diuji... Tapi kakok percaya... kakok selalu ingatkan diri... Allah uji sebab Allah sayang... Allah uji sebab Allah tahu kakok mampu... Allah tak uji kakok, Allah takkan uji kita semua di luar batas kemampuan kita... Allah yang paling tahu kita hambaNya...

Hari nie... dah hampir sebulan pakwe kakok demam... on off demamnya... darah dah amek... xray dah buat... sekarang tunggu habiskan antibiotik yang doktor dah bagi... hari nie walaupun demam pakwe gagahkan diri kerja lepas mc 3 hari ...

Doakan pakwe kakok sembuh cepat ye... kakok taw... sakit nie penghapus dosa-dosa kecil kita... moga Allah lindungi... berkati... ampuni pakwe kakok... dan kita semua...

Doakan kakok kuat jugak... law kakok tak kuat... sape nak jaga pakwe kakok... ye dok...

Ok da... 2 je... baiii 🤗