Followers

Thursday, September 18, 2014

Selamat malam

Assalamualaikum...
Selamat malam...
Saje nak update blog...
Nak korang semua tahu yang amy masih wujud...
Masih ada, masih bernafas atas muka bumi ni...
Alhamdulillah...

Korang tido lena-lena...
Panjang umur amy rapik-rapik kat sini lagi esok ye...
In syaa Allah...

Tata...

Monday, June 30, 2014

Puasa yang pertama

Assalamualaikum...
Selamat berpuasa...
Alhamdulillah...
Hari ney dah 2 hari kita dalam bulan ramadhan...
puasa korang ok tak?

Kesah amy hari ni...
Macam kat tajuknye lah kan...
Puasa pertama setelah bergelar isteri...
Anak yang dah kawen...
Dan juga menantu...

Bagi amy mungkin tak banyak sangat beza dari tahun sebelum-sebelum...
Pasal amy pun masih duk rumah ma abah kan...
Tak banyak tapi ada beza taw...
Beza nya mestilah amy kena fikir si pakwe kan...
Kalau sebelum ni bangun sahur p basuh muka pastu duduk makan...
tahun ney lain lah sikit...
Macam sahur baru ney awal-awal dah bangun...
Tolong ma sama-sama siapkan sahur...
Cam tak best kan korang laki bini tido,ma kung kang kat dapur sesorang...
Cam beso nau pangkat korang...kannn...
Macam tu jugak time berbuka...
Baru semalam lah merasa berbuka ada asben...
Try jugak lah masak simple-simple...
Alhamdulillah dapat suami yang tak banyak kerenah...

Hujung minggu ney baru nak merasa berpuasa dengan keluarga pakwe...harap semuanya ok-ok jugak...

Ney baru puasa...
Nanti raya yang pertama pulak...
Insyaallah...

Lagi satu...
Hari ney genap 5 bulan amy jadi isteri...
Baru 5 bulan kan...
Tapi rasa macam sekejap je...
Ehhh3...
Bila kita redha hati kita tenang dan lapang terima semuanya...
Amy selalu doakan semuanya baik-baik je...
Bila tahu insan kesayangan amy bahagia...
Amy pun bahagia...

Selamat berpuasa semua...

Friday, June 27, 2014

Dugaan demi dugaan

Cakkkk...
Selamat petang...
Nie bukan entri nak mengeluh...
Cuma sesi meluahkan rasa...
Normal lah kan selagi hidup selagi tu lah dugaan datang bertimpa...
Lepas satu-satu yang datang...

Yang mampu juz doa...
Mintak Allah bagi amy...
Bagi insan-insan kesayangan amy kekuatan tuk hadap hari-hari yang penuh cabaran ney...
Waaahhhh gitu...

Semoga setiap apa yang berlaku ni diiringi hikmah yang mampu membahagiakan semua...
Menyedarkan kita dari lalai tentang tanggungjawab pada semua...
Pada segala-galanya...
Pada Dia yang terutama...

Sabar lah wahai hati amy...
Hati semuanya...
Fokus siapkan diri tuk bulan Ramadhan...
Tinggal bape hari je dah ni...
Moga Ramadhan kali ni memberi kesan yang baik tuk hati-hati kita...
Sampai bila-bila selagi kita bernyawa...
InsyaAllah...

Bertabahlah wahai hati...
Kuat amy kuat...
Semua pun kuat...
Ok!!!

Adat lah kan...
Ada masa kita gembira...
Ada masa duka datang sapa kite...
Kata hidup kannn...
Tak kan sokmo hepi-hepi je...
Plastik sangat kan...

Chill lah mie... :)
Wah...wah...wah...