Followers

Friday, May 1, 2015

Bila rimas itu datang

Ya Allah...
Bila rasa rimas tu datang...aduhai sangat rasanya...
Rasa nak marah semua orang...
Rasa marah diri sendiri...rasa semua orang ney menjengkelkan sangat...
Rasa muka sendiri penuh minyak...gemuk hodoh macam ape tah...
Aduhai la sangat...

Bila rasa ini datang...
Tarik nafas dalam-dalam...
Kalau panas, duduk depan kipas laju-laju...
Bagi badan sejuk...
Bagi hati sejuk...
Kalau perlu, jauhkan diri dari semua orang...
Jangan bagi orang lain aura negatif...
Tak adil sangat untuk orang lain...
Kalau perlu mandi, ha pi siram lah 1 badan ngan air...bagi sejuk sesejuknya...
Kalau rasa perlu baring, ha baring lah bagi lelap seketika...
Bila dah agak-agak hampir nak sejuk...
Pandang lah wajah kesayangan...
Senyum...
Mintak aura positif mereka...

Okkkk...amy ok sekarang...

Korang ok jugak kan???

Tata
♥♥♥

Wednesday, April 29, 2015

Peringatan

Haiiiiiii semua...

Ney entri peringatan tuk diri sendiri sebenarnya...
Amy mengaku amy ni jenis manusia yang cepat jatuh semangatnya...
Cepat naik...cepat jatuh...amy lah tu...
Jadi nya amy buat keputusan nak tulis semua yang ada dalam kepala bila-bila masa je...
Kot-kot time semangat tengah jatuh boleh duk belek-belek sini kan...
Yang benarnye amy baru habis baca kisah JOhan & isterinya...
Memang bukan senang nak jadi senang...awak mungkin senang kalau awak dah memang lahir dalam keluarga senang kan...
Balik semula kat kisah Johan, kalau orang lain pernah bergadai rupanya suami isteri ni pun pernah alami bendan yang sama...katanya lah kan...

Tetapi...apa yang amy nak fokuskan kan ney...cara dorang handle problem...ambil iktibar dari kesusahan dan cepat bertindak membawa perubahan...

Rajin bekerja...jangan putus asa...
Semua orang mampu...kita pun mampu...amy mampu...

Setiap hari jom cipta peluang baru baru...kalau tak mampu cipta, cukup kita ambil peluang yang terbentang depan kita...

Allah dah bagi jalan...bagi nafas...bagi kudrat...bagi akal...untuk kita berusaha atas muka bumi ni...bumi Allah terlalu luas...yang paling penting usaha...jangan terlalu cepat mengalah...

Kalau orang lain boleh kenapa tidak kita?
diri kita jauh lebih hebat dari orang lain kalau itu yang kita mahu...

Percayalah...kita ialah apa yang kita fikir...

Wah di saat nak end up entri ni...semangat berada di tahap 1...
Gud luck amy...gud luck semua...

Tata
♥♥♥

Tuesday, April 28, 2015

2015

Assalamualaikum...selamat malam...

Cakkkkk...
Belek-belek blog tengok last entri november 2014...
Wowwww sangat kan...
dah nak masuk bulan mei 2015 baru amy ada hati nak menulis semula...
Nak cerita apa pun tak taw kan...

Ok dulu kot tuk entri ni...
Ada masa...ada idea amy muncul lagi...

Tata
♥♥♥