Followers

Monday, June 30, 2014

Puasa yang pertama

Assalamualaikum...
Selamat berpuasa...
Alhamdulillah...
Hari ney dah 2 hari kita dalam bulan ramadhan...
puasa korang ok tak?

Kesah amy hari ni...
Macam kat tajuknye lah kan...
Puasa pertama setelah bergelar isteri...
Anak yang dah kawen...
Dan juga menantu...

Bagi amy mungkin tak banyak sangat beza dari tahun sebelum-sebelum...
Pasal amy pun masih duk rumah ma abah kan...
Tak banyak tapi ada beza taw...
Beza nya mestilah amy kena fikir si pakwe kan...
Kalau sebelum ni bangun sahur p basuh muka pastu duduk makan...
tahun ney lain lah sikit...
Macam sahur baru ney awal-awal dah bangun...
Tolong ma sama-sama siapkan sahur...
Cam tak best kan korang laki bini tido,ma kung kang kat dapur sesorang...
Cam beso nau pangkat korang...kannn...
Macam tu jugak time berbuka...
Baru semalam lah merasa berbuka ada asben...
Try jugak lah masak simple-simple...
Alhamdulillah dapat suami yang tak banyak kerenah...

Hujung minggu ney baru nak merasa berpuasa dengan keluarga pakwe...harap semuanya ok-ok jugak...

Ney baru puasa...
Nanti raya yang pertama pulak...
Insyaallah...

Lagi satu...
Hari ney genap 5 bulan amy jadi isteri...
Baru 5 bulan kan...
Tapi rasa macam sekejap je...
Ehhh3...
Bila kita redha hati kita tenang dan lapang terima semuanya...
Amy selalu doakan semuanya baik-baik je...
Bila tahu insan kesayangan amy bahagia...
Amy pun bahagia...

Selamat berpuasa semua...