Tuesday, January 3, 2012

di saat hampir ke balik

hehehe...amy hupdate lagi...suke2...

skang jam dah menunjukkan pukul 4.05pm...itu tandanya,kurang dari sejam lagi amy akan pulang ke rumah...yang paling amy suka jam 5 petang...bahagia weh...
amy tak pernah lagi story an...amy skang dah keje taw...suka2...bulan neyh dah nak masuk tiga bulan dah amy keje...dah 3 kali dah i merasa ada gaji sendiri...best ouh...gedik...

amy keje kat kampung halaman amy jugak...senang...amy tak payah pening-pening fikir nak sewa umah bagai...sebelum gi keje,dah ada sarapan...balik rumah, lapo dan makan...ney la faktor kegemukan amy ok...gi keje ada abah kesayangan yang amek dan jemput...tapi sekarang dah jarang,sebabbbbbbbbbbbbb...ngeeeee...baju pun ma kesayangan tolong uruskan...sayasayangmaksayaketat-ketat...see,betapa bahagianya saya...

amy keje di sebuah pejabat yang bese-bese dan memegang jawatan yang bese-bese jugeeee...cukuplah wat setakat ney...tapi amy masih belum berputus asa tuk mencari peluang kerja yang lebih baik di tempat yang lebih baik...tapi taknak duk kl boleyh???

ok dah pukul 4.20pm...nak buat persiapan balik rumah dah...boleyh gitu???
eh jap2...tetibe perut rasa lapo...balik ney nak terus makan...tengok tb sambil berbual mesra dan bgurau senda ngan keluarga tchenta (perantau-perantau,dengki tak???)

okbai...jumpa lagi malam nanti...(kalau laptop masih boleh berfungsi)
tata...

Entri pertama 2012...setelah sekian lama...

assalamualaikum...

waaaaaaaaaa...sudah sangat lama amy tak ke sini...ape kabar sesemuanye...ada lagi ke pelawat yang datang jenguk blog sepi amy ney ek...*fikir2*

sempat lagi kan amy nak wish Selamat Tahun Baru 2012 tuk sume an...semoga tahun baru ney lebih baik dari tahun-tahun sebelum ney ek...

lepas ney nak merajinkan diri hupdate blog selalau...boleh???
salah satu azam tahun baru yang baru neyh...

berusahalah...tuk diri amy sendiri...semoga dipermudahkan segala urusan dan kehidupan amy di tahun 2012 ney...Amin...


Wednesday, November 2, 2011

lUmRaHnYe mANuSiA

assalamualaikum...

gud nite semua-semuanya...

sesungguhnya amy dah lupa la macam mana ek nak mengarang kat blog...seyez dah berzaman amy x berbl0gging...sedih betul...

kisah amy malam ney...

kenapa ek, kalau dah namanya manusia memang tak pernah puas hati ngan apa yang dah dimiliki sekarang...
takde yang tu, nak yang tu, dah ada yang 2 tiba kan pulak nak yang ney...kan3...ke tak kan?...

dulu time sekolah nak masuk u...sekolah bosan...kena pakai uniform...dah masuk u...eh rindu pulak nak sekolah...tak pun bosan kat u...nak keje lah pulak...leh dapat gaji...duk u pinjaman sikit, tak cukup...akhirnye bila dah keje kembali merindu zaman belajo plak...camne??? blajo balik lah pasney...boleh???

haishhhh...itulah amay...besabo lah jiwa...

k 2 je...tata...